23 december 2012

Mijn beste aankoop dit jaar

Philips Airfryer
Dit is em dus, mijn beste aankoop van dit jaar: de Philips Airfryer o.a. te koop bij Blokker. Wat een geweldig apparaat is dit, zeg! Ik kan hem je van harte aanbevelen. Dit apparaat staat bij ons op de aanrecht en wordt minimaal 1 keer per week gebruikt, voornamelijk voor het bakken van frietjes. Wij hebben dit, ietwat grote apparaat, in een hoek op onze aanrecht staan omdat we hem gewoon echt een designer apparaat vinden. Ben je benieuwd naar mijn ervaring met dit product? Lees dan maar gauw verder.....

Wij hadden via via gehoord dat dit apparaat een echte musthave is. De patat zou lekker zijn, ook zonder olie, en dat is natuurlijk mooi meegenomen. Om lekkere frietjes te maken heb je bij dit apparaat dus niets nodig. De hete lucht doet al het werk voor jou (wel even halverwege even het bakje schudden, dan is het resultaat nog beter) want jij wacht gewoon tot het belletje rinkelt ten teken dat de patat (of andere frituur) klaar is. Een kind kan de was doen, zo simpel werkt dit apparaat (ja lieve lezers, zelfs ik kan dit apparaat zonder de handleiding gelezen te hebben bedienen).

In het begin is het wel even zoeken naar de juiste tijd. Soms bleken de frietjes nog wat bleekjes en dan laat je ze gewoon nog even wat langer in het apparaat. Uiteraard hangt het er ook van af welk merk patat je koopt en of het ovenfrieten zijn of zelf gesneden frieten. Over smaak valt niet te twisten, maar ook ik geef de voorkeur aan ietwat bruinere, knapperige frieten. Mijn voorkeur gaat uit naar de ovenfrieten van Aviko, maar elk ander merk kan net zo goed gebruikt worden. Overigens heeft Mora ook andere snacks, die prima in de airfryer bereid kunnen worden (staat op de verpakking van mora als het geschikt is voor de airfryer.

Philips Airfryer accessoire
Is de smaak net zo lekker als de frieten uit een ongezonde friteusepan? Het antwoord daarop is voor mij een duidelijke JA! Alhoewel de frieten uit de airfryer wat 'droger' van smaak zijn, smaken ze heerlijk knapperig en lijken zelfs 'gezond' te smaken. Ja, je leest het goed: GEZOND! Bij dit apparaat is geen druppeltje vet nodig om toch een lekker bakje patat tevoorschijn te toveren. Op de afbeelding zie je een tussenschot (wordt meegeleverd). Een voordeel hiervan is, dat je verschillende producten tegelijk kunt klaarmaken. Het tussenschot hebben wij tot nu toe niet gebruikt, omdat wij gewoon voor de patat gaan en het bakje zo vol mogelijk willen hebben met patat.

Tot slot het schoonmaken: ook hier kan een kind de was doen. Ik doe er altijd even een sopje in, even laten staan en klaar is de airfryer. Ik kan dan ook niet anders concluderen, dan dat dit product mijn stoutste verwachtingen heeft overtroffen. Ik moet wel nog wat meer ervaring opdoen met dit apparaat (er zijn zelfs recepten voor dit apparaat te vinden), maar hij is nu voor mij al geslaagd. Lang leve de Philips Airfryer. De Philips Airfryer is o.a. te koop bij Blokker

Geen opmerkingen: