23 maart 2011

Wat wil ik eigenlijk?


Misschien herkennen jullie het probleem: je kunt van alles een beetje, maar niets echt goed! Eigenlijk zien jullie dit ook terug in mijn blog: verschillende onderwerpen die mij interesseren en waar ik ook over schrijf. Heel vaak, als ik aan het surfen ben of twitter, dan zie ik mensen die schrijven over 1 bepaald onderwerp. Dit kan zijn: afvallen, mindfulness, scrapbooks, kinderen, koken enzovoort. Zij weten daar dan ook heel veel over te vertellen. Dat mis ik dus bij mezelf!

Het voordeel van alles een beetje kunnen of weten is natuurlijk, dat je met iedereen wel een beetje kan meepraten. Je weet immers van alles wel wat af.
Het probleem wordt pas duidelijk als iemand de verdieping in wilt gaan. Dan haak ik dus gewoon af, omdat ik helaas niet lang mijn aandacht bij 1 onderwerp kan houden. Ik ben dan namelijk allang weer geinteresseerd in iets anders. En nee, ik heb geen ADD of ADHD!


Als ik het goed beschouw, dan is mijn hele leven eigenlijk één grote zoektocht geweest en tot op de dag van vandaag zoek ik nog steeds. De grote vraag is dan: waarnaar ben ik op zoek of wat wil ik eigenlijk?


Ik heb verschillende pogingen ondernomen om me te verdiepen in één specifiek onderwerp. Zo heb ik een cursus astrologie gedaan, maar haakte weer af. De cursus Bachbloesem remedies, maar haakte opnieuw af. Waarom? Blijkbaar boeide het me niet genoeg om de verdieping in te gaan. Van Astrologie naar Bachbloesem, van Tarot naar een mediumcursus, van Quantum Touch naar pendelen, een eigen website over Mode in Grote Maten en onlangs van het schrijven van artikelen op Leerwiki.nl en nu dan dit blog. Ik zal je niet verder vermoeien met alles wat ik nog meer heb gedaan. Je begrijpt met deze opsomming wel wat ik bedoel!


Op dit moment vind ik bloggen nog leuk om te doen, maar voor hoe lang nog? En waar schrijf je dan over? Nou, over van alles en nog wat dus. Niets specifieks, gewoon over websites die mijn aandacht trekken of over het dagelijks leven. Ik zie wel hoe lang ik blijf bloggen, twitteren, artikelen schrijven en ondertussen moeder, echtgenote en parttime werken wil en kan combineren.


Een manusje van alles en nog niets!

Geen opmerkingen: