7 januari 2011

Grote maten herenmode bij Ulla Popken

Als webmaster van grotematenmode houd je de ontwikkelingen op het gebied van mode in grote maten zoveel mogelijk in de gaten. Ik heb pas ontdekt, dat herenmode in grote maten nu online bij Ulla Popken verkrijgbaar is! Leuke mode voor de man t/m 7XL. Overhemden, pullovers en spencers, broeken en jeans, shirts en polo’s, jassen, onderbroeken en pyama’s het is nu ook voor mannen beschikbaar. Ik heb zojuist een bezoekje gebracht aan de website van Ulla Popken en de heren kleding eens even nader onder de loep genomen.


Als ik kijk naar de overhemden in grote maten, dan valt meteen op, dat de beschikbare kleuren en prints helemaal van deze tijd zijn. Geen oubollige achterhaalde mode voor de man, maar hippe hemden waarbij je meteen kan zien in welke maten ze beschikbaar zijn. Kijk ik naar de pullover en spencers, dan valt me eerst op dat de collectie in deze groep nog zeer summier is. Het aanbod zelf is modieus. Nu dan een kijkje bij de broeken. Het eerste wat me opviel, is dat de beschikbare maten nu niet vermeld staan. Nee, Ulla Popken kiest ervoor om 2 plaatjes van dezelfde broek/jeans te presenteren, waarbij bij het ene plaatje de ‘normale’ maten te bestellen zijn en bij het andere plaatje de grotere maten. Ook het aanbod broeken is nog een beetje summier, maar ziet er wel goed uit. Nog summierder is de collectie Shirts en Polo’s, maar degene die er wel zijn, zijn erg leuk en modieus. De collectie jassen bestaat welgeteld uit 3 modellen, dus daar valt verder niet veel over te zeggen. Het valt me eigenlijk nu pas op, dat de mannelijke modellen allemaal slank zijn. Dat is jammer, want een koper identificeert zich toch met het model. Het zou misschien goed zijn wanneer Ulla Popken een slank model gebruikt voor de kleinere maten en een steviger model voor de grotere maten. Het beeld is dan realistischer! De pyama’s zijn op het moment van schrijven nog pyjama’s voor de zomer(?).

Ik moet je bekennen, dat ik niet op de hoogte was van het feit, dat Ulla Popken herenmode verkocht. Misschien is dit nog maar sinds kort en is daarom de collectie nog niet zo uitgebreid, of is dat al heel lang zo en heb ik wat gemist. Ik vind de collectie in ieder geval veelbelovend en zeker niet ouderwets of oubollig. Ik zou zeggen: mannen met een maatje meer, neem eens een kijkje op de website van Ulla Popken en selecteer herenmode. Uiteraard kunnen vrouwen met grote maten hier ook terecht.

De herenmode van Ulla Popken is nog niet in de winkels te verkrijgen. Je kunt alleen online bestellen. Ulla Popken voor mannen en vrouwen

Geen opmerkingen: